Ако смятате, че обявените осем млрд. долара инвестиции в съдържание, което Netflix ще вложи през тази година, са много – помислете пак. В заключителните дни на изложението за потребителска електроника CES в Лас Вегас основният конкурент във видео стрийминга - Hulu, обяви, че важността на сумата е преувеличена, като в собствената си платформа тя разполага с шоу и филмови програми на стойност от поне 20 млрд. долара.

“Прекалено много се говори за осемте милиарда, които Netflix ще инвестира. В момента Hulu има достъп до съдържание на стойност от 20 до 30 млрд. долара”, коментира главният изпълнителен директор на Hulu Ранди Фриър, цитиран от Cnet.

Моята платформа е по-голяма от твоята

Netflix обяви в края на изминалата година, че ще вложи общо осем милиарда в съдържание през 2018 г. В сумата са включени инвестиции за собствени програми, но също и за лицензирането на различни филми и тв шоу програми. Обявените планове вдигнаха високо летвата за стрийминг услуги, които се предлагат от технологични гиганти като Amazon например.

Бюджетът на Hulu за собствена продукция е доста по-малък от този на Netflix, но за сметка на това платформата има подкрепата на едни от най-големите медийни компании в света и САЩ. Списъкът на акционери включва с по 30% дял: NBCUniversal (собственост на Comcast), ABC (собственост на Disney) и 21st Century Fox. Миноритарен собственик с 10% дял е Timer Warner, който притежава HBO и CNN. Цялото съдържание, което тези медийни гиганти предоставят на Hulu, заедно с бюджета за собствена продукция надхвърля многократно обявените инвестиции на Netflix, допълва Фриър.

Годината на Disney

Поради пъстрата палитра от инвеститори точните планове за развитието на платформата са обвити в мистерия. Ситуацията се очаква да се промени през 2018 г., ако сделката за придобиване на 21st Century Fox от Disney бъде финализирана. Тогава втората компания ще разполага с мажоритарен дял от 60% собственост в Hulu. Което може напълно да промени стратегията на платформата за стрийминг. Сделката очаква одобрението от антимонополните регулатори на САЩ, като процесът може да отнеме между година и година и половина.

Оцени:
Рейтинг: 4
Още от Social

GDPR: киберсигурността и новите европейски регулации

0 | 19.04.2018